Juuso Aalto palaa kotiin - Emenike Mbachu myös Pallo-Iirojen vahvuuteen!

30.3.2018

Juuso Aalto ja Emenike Mbachu

Pallo-Iirojen kasvatti ja seurassa viimeksi vuonna 2012 pelannut Juuso Aalto palaa sinikeltaisiin. 27-vuotias laitahyökkääjä on pelannut viimeiset viisi kautta Ykköstä. Myös laidalla viihtyvällä Emenike Mbachu:lla on kokemusta Veikkausliigasta muun muassa RoPS:sta ja viimeiset kaksi kautta Emenike pelasi FC Hakassa Ykköstä. Molempien sopimukset kattavat tulevan kauden ja pelaajat muuttavat Raumalle.

Pallo-Iirojen joukkue vahvistui merkittävästi juuri ennen kauden alkua. Kotiin palaavalle Juuso Aallolle on katsottu merkittävä rooli Pallo-Iirojen hyökkäyspäässä. Aalto on pelannut pääosin laidalla, mutta EIF:ssa myös kymppipaikalla.

Urallaan Juuso Aalto on pelannut Ykköstä myös SJK:n ja Jippo:n riveissä.

Seura ja Juuso Aalto ovat pitäneet matkan varrella yhteyttä, mutta ennen kuluvaa kevättä askelmerkit eivät ole vielä sopineet yhteen. Taitava laitahyökkääjä harjoitteli talvella muutamaan otteeseen Pallo-Iirojen kanssa ja kevättä kohden kotiinpaluu alkoi tuntumaan järkevältä vaihtoehdolta. Aalto muuttaa Raumalle ja siirtoon liittyy myös työpaikka.

- En olisi vielä muutama viikko sitten uskonut, että palaan Pallo-Iiroihin tässä vaiheessa. Mutta mitä enemmän asiaa pohdin, niin sen järkevämmältä siirto alkoi tuntumaan. Joukkueessa on ollut harjoituksissa hyvä meno eikä sekään millään tavalla haittaa, että pelaajissa on tuttuja ja ystäviä vuosien takaa, Aalto kommentoi.

Juuso Aallon siirto Pallo-Iiroihin istuu seuran strategiaan.

- Kilpailujaoston tavoitteena on ollut kotiuttaa maailmalla pelaavia omia kasvattejamme. Olemme olleet Juuson perässä jo aiemminkin, mutta kun nyt sauma avautui uudelleen, niin iskimme heti kiinni. Olemme todella tyytyväisiä, että Aalto valitsi meidät ja uskoo joukkueeseen sekä seuraan, kilpailupäällikkö Juho Suoramaa kommentoi.

Juuso Aalto on pelikunnossa ja kovemmalla sarjatasolla pelannutta pelimiestä sarja-avaus kismittää.

- Veikkaan, että kauden ensimmäistä kotipeliä odotan enemmän kuin Ykkösen avausta. Pääsee pitkästä aikaa pelaamaan kotikaupungin yleisön eteen, Aalto päättää.

Emenike Mbachu tuo voimaa laidalle

28-vuotias nigerialaispelaaja on harjoitellut Pallo-Iirojen mukana viimeiset viikot. Mies vakuutti otteillaan ja Raumalta järjestyi töitä, joten loppujen lopuksi päätös oli helppo.

- Kolmonen on luonnollisesti ihan eri taso, jossa olen tottunut pelaamaan, mutta uskon, että meille on tulossa hieno kausi. Olen kuullut Pallo-Iiroista paljon hyvää ja seurassa kaikki hoidetaan hyvin, Emenike kehuu.

Emenike on pelannut Veikkausliigaa muun muassa RoPS:ssa ja viimeiset kaksi kautta laituri on viilettänyt FC Hakan riveissä Ykköstä.

Emenike ehti esiintyä myös kahdessa harjoitusottelussa, jossa hieman vielä keskenkuntoinen mies ehti tehdä maalin ja alustaa joukkuekavereilleen.

- Emenike on fyysisesti todella vahva ja keskityspallot ovat huippuluokkaa. Nyt meillä on aidosti jokaiselle pelipaikalle kilpailua eikä kukaan voi pitää avauksen paikkaa selviönä, päävalmentaja Akusti Salonen linjaa.

- Päävalmentajana olen erittäin tyytyväinen luonnollisesti vahvistuksista ja joukkue on valmiina aloittamaan viikon päästä lauantaina alkavan kauden, Salonen päättää.

Pallo-Iiroilla on nyt koossa 27 pelaajasopimusta. Kauden avausottelu on lauantaina 7.4. klo 15 alkaen Someron Voimaa vastaan kotikentällä.