Ruotsalainen FC Gute testaamaan Kolmosen tasoa Suomessa

9.3.2018

Pallo-Iirot saa lauantaina klo 13 lähtien vastaansa ruotsalaisen FC Guten, joka pelaa Ruotsissa vastaavalla sarjatasolla. Vastustaja on perustettu vuonna 1904 ja he pelaavat 5000 henkeä vetävällä stadionilla. Pääasiassa joukkue on pelannut Ruotsin neljänneksi korkeimmalla tasolla, mutta myös joitain vuosia sarjatasoa ylempänä.

FC Guten piti eilen pelata ToVe:n vieraana, mutta syystä tai toisesta ottelu peruuntui ja ruotsalaiset kohtasivat Kakkosessa pelaavan Tampere Unitedin. Ottelu päättyi TamU:n 2-0 voittoon.

Tampereelta kantautuvien raporttien mukaan FC Gute tarjosi laadukkaan vastuksen TamU:lle ja ilmeisesti joukkueen tavoitteena tulevana kautena on sarjanousu. Pallo-Iiroille avautuu siis loistava mahdollisuus katsastaa minkälainen on taso naapurimaassa.

Pallo-Iiroilla ei juurikaan ole kosketusta ruotsalaisen jalkapallon tasoon, mutta oletettavasti vastaan tulee erittäin laadukas joukkue. Viime kaudella Pallo-Iirot kohtasi Espanjan leirillä islantilaisen moninkertaisen mestarin Framm Reykjavikin, jonka keltapaidat onnistuivat voittamaan. Framm taas kohtasi Ruotsin kolmanneksi korkeimmalla sarjatasolla pelanneen joukkueen voittaen pelin, mutta tällä aasinsillalla on aika vaikeaa vetää mitään johtopäätöksiä. Kunhan täytetään rivejä ennakkoon.

Pallo-Iirot pääsee otteluun miltei parhaalla mahdollisella kokoonpanolla, sillä näillä näkymin poissa on vain armeijan harmaissa tetsaavat Konsta Siivonen ja Martti Ojala. Joukkueharjoittelua pikkuhiljaa aloittava topparihankinta Juho Nurmi ei myöskään vielä pelaa.

Ottelusta on luvassa täysipainoinen liveseuranta seuran liveseurantatililtä Twitteristä.

Vapaa pääsy, tervetuloa!