Valokuvat ovat tärkein yksittäinen asia urheiluseuran viestinnässä

9.3.2018

Pallo-Iirot hakee kuvaajaa osaksi mediatiimiään. Kokemusta tai kallista kameraa ei tarvitse olla ja sitoutua voi omien aikataulujensa mukaan.

Arvostamme suuresti kaikkia, jotka aikaansa käyttävät suomalaisen jalkapallon kuvaamiseen. Urheilukuvauksessa näkee usein teknisesti hyviä ja tarkkoja kuvia pelitilanteista. Taidon ja välineiden lisäksi kuvaajalla on hyvä olla silmää tallentaa erilaisia hetkiä.

Kuvat on tärkein yksittäinen tekijä viestinnässä ja etenkin sosiaalisen median käytössä. Niitä tarvitaan seuran tarinan kertomisessa sekä erilaisissa graafisissa töissä.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen kuvaaja Aral Kakl (kuvassa vasemmalla) tuli mukaan kaudella 2016. Kuvassa mies on ensimmäisellä reissullaan kun Pallo-Iirot matkusti Paimioon Peimari Unitedin vieraaksi helmikuussa 2016.

Kaklilla ei ollut mitään taustaa urheilukuvaamisesta ja ensisijaisesti hän oli toiminut toimittajana kotimaassaan.

Taustansa vuoksi Aral taltioi luonnostaan erilaisia tunteita ja tilanteita yleisöstä ja pelaajista. Iloa, surua, pettymystä ja yhteisöllisyytä. Niiden avulla pystyimme kertomaan tarinaa ja jakamaan sitä seuraajillemme.

Käytettävissä olevalla kameralla ei ollut mahdollista saada teknisesti laadukkaita kuvia, mutta se myös pakotti suuntaamaan kameraa lähemmäksi pelaajia ja katsojia.

Olemme nyt saaneet kaksi vuotta nauttia Kaklin otoksista, mutta nyt Aral muutti perheineen pois Raumalta, joten erityisesti kotiotteluihin haemme henkilöä, joka haluaisi aikaansa ja panostaan käyttää osana mediatiimiä. Sinulla ei tarvitse olla tuhansien eurojen kameraa eikä kokemusta, vaan riittää että sinulla on intohimoa lähteä rakentamaan edustusjoukkueen tarinaa viestinnässä.

Aral Kakl jatkaa mahdollisuuksien mukaan erityisesti Turun suunnalla pelattavien otteluiden kuvaamista. Pallo-Iirot kiittää Aralia tähän astisesta työstään seuran eteen. Mies on ollut tärkeä osa edustusjoukkueen kokonaisuutta.

Tule sinä mukaan osaksi Pallo-Iirojen mediatiimiä!

Lisätiedot ja kyselyt:

juho.suoramaa@palloiirot.fi