Parempi FC Jazz kuittasi voiton

27.1.2018

Karhuhallissa käydyn ottelun voitti porilaisjoukkue kahdella ensimmäisen puoliskon maalillaan. Iyam Friday ja Joel Lehtonen toimivat porilaisjoukkueen maalintekijöinä. Porilaisilla oli ensimmäisen puoliajan aikana useampikin maalipaikka, mutta toisella puoliajalla ottelu tasaantui huomattavasti ja myös Pallo-Iiroilla oli paikkansa iskeä. Valmennusjohto oli tyytyväinen toisen puoliajan tasonnostoon.

Pallo-Iirot sai jalkeille otteluun iskukykyisen ryhmän, vaikka peräti 7 sopimuspelaajaa ei ollut ottelussa käytettävissä. Ottelu alkoi ryhtiliikettä hakemaan lähteneiden raumalaisten kannalta murheellisesti kun Pallo-Iirot kasvatti Juho Lehtonen jakoi Iyam Fridaylle, joka sijoitti pallon takatolpan kautta sisään.

Ensimmäisen puoliajan aikana FC Jazz paukutti kertaalleen myös ylärimaan ja pallo pyöri Pallo-Iirojen maalin läheisyydessä vaarallisesti, mutta kotijoukkue pystyi vain yhteen lisäosumaan kun Joel Lehtonen teki maalinsa Benjamin Tuovisen hyvästä syötöstä.

Pallo-Iirojen parhaat tilanteet siunaantuivat harjoitusotteluissa vahvasti pelanneelle testipelaaja Mikael Lahtivuorelle.

Valmennusjohto oli tyytyväinen otteiden nousujohteisuuteen.

- Pelin alku oli sekava ja teimme omalla kolmanneksella paljon virheitä. Prässimme ei toiminut kute halusimme, joten muutimme sitä ja sen jälkeen pääsimme paremmin kiinni peliin ja puolustamisemme helpottui, päävalmentaja Akusti Salonen pohti pelin loputtua.

- Toisella puoliajalla paransimme sitten huomattavasti kun pelaamiseemme tuli selkeyttä. Mukana oli jo paljon hyviä elementtejä. Annoimme muutamille pelaajillemme erilaiset roolit ja se toimi. Kuitenkin loppuviimein vastustaja oli hyvä eikä meillä jäänyt siihen seliteltävää. Tästä viisaantuneena harjoitellaan viikko ennen seuraavaa ottelua, Salonen päättää.

Pallo-Iirot kohtaa seuraavaksi HJS:n Hämeenlinnassa ensi viikon lauantaina klo 13.30 alkaen.