Sarjakärki FC Åland vastaan kauden toiseksi viimeiseen kotiotteluun

15.9.2017

Pallo-Iiroilla on mahdollisuus sekoittaa nousutaistelua. FC Åland johtaa sarjaa kolmen pisteen erolla ennen KaaPoa, mutta Iirojen voittaessa sarjatilanne voisi mennä erittäin kutkuttavaksi. FC Ålandilla ja KaaPolla on vielä keskinäinen ottelu sarjan viimeisellä kierroksella.

FC Åland on tällä hetkellä hurjassa iskussa. Joukkue on voittanut 9 ottelua putkeen. Sitä ennen FC Åland tasasi pisteet KaaPo:n kanssa. Toistaiseksi ainoan tappionsa joukkue on kokenut Maskussa MaPS:n vieraana. Jos jotain heikkoutta ahvenanmaalaisten pelistä voi etsiä, niin vieraspeleissä joukkue on kokenut pistemenetyksensä ja viime kierroksilla FC Åland joutui koville niin JyTy:n kuin TPK:n vieraana.

Joukkueen vahvuudesta kuitenkin kertoo se, että FC Åland pystyi kummatkin pelit loppupuolella itselleen kääntämään. Sarjakärjessä pelaa muutama yksilö, jotka erottautuvat muista: 12 maalin vahva Johannes Nordström sekä 10:ssa ottelussa 15 maalia paukuttanut Rezgar Amani. Jälkimmäinen on kuluvalla kaudella pelannut myös Veikkausliigassa pelaavan IFK Mariehamnin riveissä.

Siltikin Ålandin peli ei perustu yksilöihin, vaan erittäin saumattomaan joukkuepeliin. Pallo-Iirot kohtasi sinipaidat kesäkuun alussa Ahvenanmaalla ja ottelu oli toistaiseksi ainoa sarjassa, jossa Pallo-Iirot ei ollut missään vaiheessa voitossa kiinni. Lauantaina Raumalle tuleva sarjakärki on joukkue, joka on erittäin hankala erityisesti jos pääsee johtoasemaan.

Kesäkuussa pelattu ottelu oli kohtalaisen kuuma ja tunteet välittyivät vaihtopenkkienkin kesken. Pallo-Iirot haluaa hankaloittaa FC Ålandin nousuhaaveita ja toisaalta hakea revanssia kesäkuun tappiosta.

Miltei koko reservi käytössä lauantaina

Pallo-Iirojen syyskausi sujui vahvasti ja joukkue hiillosti pitkään kärkikaksikkoa. KaaPo:a vastaan kärsitty tappio kuitenkin sysäsi Pallo-Iirojen nousuhaaveet lähinnä teoreettisiksi ja viime lauantaina vajaamiehisenä ja hengettömänä esiitynyt Iirot hävisi ToVe:lle, jolloin nousuhaaveet haudattiin myös matemaattisesti.

Samaan aikaan seuran A-juniorit kärsivät myös tappion sarjassaan, joten mahdollisuudet päästä SM-karsintaan ovat vielä olemassa, mutta epätodennäköiset.

Keskiviikkona Pallo-Iirot pelasi Suomen Cupin 3.kierroksen ottelun Kakkosessa pelaavaa PKKU:ta vastaan. Hyvätasoinen ja tasainen ottelu päättyyi lopulta PKKU:n 0-1 (0-0) voittoon, mutta Pallo-Iirot oli ottelussa pelillisesti niskan päällä eikä voitto olisi ollut vääryys. Tehottomuus vaivasi Iiroja.

Lauantain kamppailuun Iirot lähtee hyvästä tilanteesta sillä sopimuspelaajista vain Aake Rapala on sivussa kamppailusta.

Pallo-Iirot TV tarjoilee hieman erilaista ennakkoa seuran sosiaalisen median tileiltä. Liveseuranta totutusti liveseuranta tililtä Twitteristä. Tervetuloa paikan päälle katsomaan sarjan kärkikohtaamista!