Juniorimaajoukkuepelaajia kasvattava PKKU Pallo-Iirojen seuraava haaste

11.9.2017

Suomen Cupin 3.kierroksen vastustajaksi asettuu Äijänsuolla Pallokerho Keski-Uusimaa. PKKU pelaa Kakkosta lohko A:ssa, jossa joukkue on tällä hetkellä sijalla 5. Suomen Cupin 3.kierrokselle PKKU eteni voittamalla Liedon Pallon. Raumalaiset taas kaatoivat lisäaikamaalilla KaaPon varmistaakseen pääsynsä jatkoon.

Pallo-Iirot aloitti myös vuoden 2018 Suomen Cupin suoraan 2.kierrokselta. Suomen Cupin osallistujamäärä on ollut jyrkässä laskussa ja Cupin muoto on myös muuttunut.

Viime kaudella Pallo-Iirot eteni cup-muotoisessa kilpailussa viidennen kierroksen jälkeen lohkovaiheeseen, joka pelattiin kuluvan vuoden talvikaudella. Viidennellä kierroksella Pallo-Iirot kaatoi Klubi-04:n, joka on nyt samassa lohkossa PKKU:n kanssa ja taistelee nousumahdollisuudesta.

Lohkovaiheessa Pallo-Iirot kohtasi kovia vastustajia sillä talvikaudella Pallo-Iirot matkusti muun muassa hallitsevan suomenmestarin IFK Mariehamnin, FC TPS:n ja FC Interin vieraaksi. Alsecco stadionille Pallo-Iirot sai vastaansa Ykkösessä pelaavan EIF:n sekä myöskin PKKU:n kanssa samassa lohkossa pelaavan FC Legirus Interin. Legiruksen kanssa Pallo-Iirot tasasi pisteet 3-3 lukemin. Kotiotteluissa Pallo-Iirot oli kummassakin ottelussa taistelemassa voitoista, mutta vieraissa vastustajat olivat liian kovia.

Silti pelit tarjosivat harjoituskauteen hyvää motivaattoria ja kovia vastuksia, joten Iirojen tavoitteena on nytkin edetä lohkovaiheeseen asti. Kaatamalla PKKU:n Pallo-Iirot olisi askeleen lähempänä tavoitetta.

4. kierroksen voittajat pääsevät lohkovaiheeseen mukaan.

Kokoonpanossa isoja kysymysmerkkejä

Pallo-Iirot pelasi lauantaina sarjaottelun ToVe:n vieraana ja kärsi hengettömän esityksen jälkeen 2-0 tappion. Tappio tarkoitti myös teoreettisten nousumahdollisuuksien kuivumista kokoon, joten pelilliset tavoitteet ovat nyt pääosin Suomen Cupissa sekä A-junioreiden kamppailussa päästääkseen SM-karsintaan.

PKKU on nuorekas joukkue, josta löytyy nuorten maajoukkueissa esiintyviä pelaajia. U18-maajoukkueen riveistä löytyvät Teemu Jäntti ja Mosawer Ahadi. Lisäsi PKKU:ssa on pari pelaajaa U16-maajoukkueen mukana, mutta he eivät ole kuuluneet joukkueen edustuksen rinkiin.

Pallo-Iirojen pelaajavalintoihin vaikuttaa myös mahdolliset SM-karsinnat sillä edustuksen sopimuspelaajista peräti 8 kappaletta pystyy vielä pelaamaan junioripelejä.

Raumalaisilla on viikon sisään kolme peliä kun lisäksi lauantaina Alsecco stadionille saapuu sarjakärki FC Åland. A-junioreilla taas on tiistaina tärkeä ottelu IFK Mariehamnia vastaan vieraskentällä.

Varmoja poissaoloja Pallo-Iiroilla on keskiviikkona pelikiellossa oleva Juho Torkkeli ja estynyt Severi Kankkunen. Otteluruuhkan lisäksi valmennusjohdolle harmaita hiuksia aiheuttaa liuta pelaajia, joiden pelikunto ratkeaa vasta aivan pelipäivän kynnyksellä. Pienten vammojen lisäksi joukkueessa on jyllännyt flunssaa.

Ottelun kulkua voi seurata Pallo-Iirojen liveseurantatililtä Twitteristä.

Tervetuloa!