Toejoella kauden viimeinen paikallistaisto

8.9.2017

Pallo-Iirot kohtaa lauantaina sarjassa viidentenä olevan ToVe:n, joka on Iiroja jo 12 pistettä perässä. Hyvän kauden pelannut ToVe haluaa varmasti revanssin raumalaisista, jotka kaatoivat ToVe:n kotikentällään 4-0 lukemin. Ottelu oli kuitenkin lukemiaan tasaisempi.

ToVe on yksi sarjan yllättäjistä. Nousijajoukkue pysyi pitkään kärjen vauhdissa kevätkierroksella, mutta syyskautta kohden tahti on hiipunut. Syyskaudella toejokilaisilla on seitsemästä ottelusta vain yksi voitto kun FC Boda kaatui kotikentällä.

Viime kierroksella ToVe tasasi pisteet Maskun vieraana ja sitä ennen kärsi tappiot TPK:lle ja TuWe:lle. Täysin yllätysenä nousijan kautta ei voi kuitenkaan pitää sillä joukkue vahvistui huomattavasti ennen kauden alkua. Pääosin viime kaudella Kakkosessa pelanneen PPT:n pelaajista.

ToVe:lla ei suuria panoksia enää loppukaudella ole. Sarjapaikka on varmistettu ja toisaalta neljäntenä oleva MaPS:kin on jo kahdeksan pisteen päässä. ToVe onkin aloittanut rakentamaan joukkuettaan kohti tulevaa kautta ja julkaisi useamman jatkosopimuksen.

Joukkueet kohtasivat Raumalla kesäkuun alussa ja silloin Juho Patolan kahta maalia säestivät kapteeni Eetu Kaipio ja Roope Virtanen maaleillaan. Selvistä numeroista huolimatta ToVe:lla oli ottelussa paikkansa tulla mukaan, mutta parista avopaikoista huolimatta pallo ei raumalaisten maaliin asti löytänyt. Kotijoukkue oli taas erittäin tehokas paikoissaan. Huomattavaa ToVe:n pelissä oli laitapelaaminen, joka oli kauden parasta mitä Iirot oli siihen asti kohdannut.

Molemmat joukkueet tuntevat toistensa pelityylin, joten lauantaina voittaja on se, joka pystyy paremmin pelitapaansa toteuttamaan.

ToVe:n parhaat maalintekijät ovat Kalle Marttila, Kalle Grönlund ja Sami Kirvesmäki, jotka ovat kaikki osuneet 4 kertaa. Iirojen vastaavat ovat Juho Patola 10 maalia, Eetu Kaipio 8 maalia ja Stanley Ukwuoma & Jussi Aalto 6 maalia.

Joukkueessa monta kysymysmerkkiä

Pallo-Iirot pääsee Toejoelle hyvässä iskussa, mutta poissaolijoiden suhteen on vielä kysymysmerkkejä. Joukkue on syyskaudella voittanut kaikki ottelunsa lukuunottamatta sarjakakkoselle KaaPo:lle kärsittyä tappiota. Revanssin KaaPosta Iirot otti Suomen Cupissa.

Lauantaina varmasti poissa on viime aikoina hyvin pelannut toppari Eetu Setänen, joka on estynyt, mutta muuten Pallo-Iirot saa koko miehistönsä käyttöönsä. Lisäksi Eetu Kaipio ja Topias Silvennoinen ovat vammojen vuoksi sivussa. Pallo-Iirot haluaa loppuun asti hiilostaa sarjakärjessä pitkään viihtynyttä kaksikkoa ja voittaa loput kauden otteluistaan.

Valtteri Veijanen ja Aleksi Pihlainen ovat olleet jo mukana joukkueharjoituksissa ja heidän pelaamisensa ratkeaa pelipäivänä.

Pallo-Iirot TV:ssa ottelua ennakoimassa hyvään syysvireeseen päässyt Roope Virtanen. Katso täältä.

Ottelusta liveseurantaa klo 14.30 alkaen täältä. Tervetuloa mukaan!