Sarjajumbo Paimion Haka Alsecco stadionille

31.8.2017

PaiHa:lla on vielä runsaasti panoksia, vaikka karsintaviiva onkin jo karannut kauas. Kolmosesta putoajien määrään vaikuttaa moni asia ja pykälää tai kaksi ylempi sarjasijoitus saattaa olla arvokas kauden lopussa.

Paimion Hakan kausi on sujunut mollivoittoisesti. Kuudestatoista ottelusta PaiHa on hävinnyt kaksitoista. Vain kerran paimiolaiset ovat onnistuneet viemään kaikki kolme pistettä kun alkukaudella Turun Weikot kaatui vieraissa. Maalisuhdekin on karua luettavaa: 7-34.

Kuvaavaa on, että PaiHa:n paras maalintekijä on Juuso Jaakkola 2:lla maalilla. Muita kahden maalin tekijöitä joukkueelta ei sitten löydykään.

Ensi kauden Länsi-Suomen Kolmonen tullaan pelaamaan neljäntoista joukkueen sarjana. Sarjasta putoajien määrään vaikuttaa myös tuleeko ylempää Kakkosesta jokin alueen seuroista alas. Näin ollen PaiHa:lla riittää vielä panosta sillä voitolla joukkue nousisi ohi JyTy:n ja PIF:kin olisi vielä iskuetäisyydellä.

Viimeisestä viidestä ottelusta PaiHa on pelannut kolme tasapeliä TuWe:a, FC Boda:a ja ToVe:a vastaan, joten Pallo-Iirojen tarvitsee täyden työpäivän voittaakseen vierailijat Alsecco stadionilla.

Joukkueet kohtasivat toukokuun lopulla Paimiossa ja silloin Pallo-Iirot oli tyly vierailija voittaen 0-5. Kapteeni Eetu Kaipio iski tuossa ottelussa kaksi maalia.

Pelaajatilanne taas parempi

Pallo-Iirot pelaa vahvaa syyskautta. Joukkue on hävinnyt vain kerran kun sarjakakkosen KaaPo:n vieraana pelattu tasainen ottelu kääntyi lopussa kotijoukkueelle. Pelin jälkeen Pallo-Iirot hoiti PIF:n kotona ja viime kierroksella ÅIFK:n vieraissa vahvan esityksen jälkeen.

Maanantaina raumalaiset maksoivat kalavelkojaan KaaPo:lle kun joukkue haki Kaarinasta 0-1 voitolla itselleen jatkopaikan Suomen Cupissa.

Valmennusjohdolla on kuitenkin ollut viime peleissä haasteita sillä joukkueessa on pyörinyt flunssaa sekä pari pelaajaa on kärsinyt loukkaantumisista. Lisäksi siviiliesteiden vuoksi muutama pelaaja on ollut estyneinä peleistä. Tähän päälle seuran A-juniorit ovat pelanneet tärkeitä pelejä tavoitteenaan SM-karsintapaikka, niin valmennusjohto on saanut tosissaan miettiä kokoonpanoja otteluihin. Pallo-Iirojen edustusjoukkueesta peräti 8 pelaajaa voi pelata A-junioreiden peleissä.

Toisaalta hyvän joukkueen merkki on, että merkittävätkään poissaolot eivät liian paljon vaikuta peliesityksiin. Iirojen kaksi viimeistä voitokasta ottelua ÅIFK:ta ja KaaPo:a vastaan ovat nostattaneet joukkueen itseluottamusta kauden loppusuoralle.

Perjantain pelistä Pallo-Iiroilla on vain kolme varmaa poissaoloa: Aake Rapala on pelikiellossa ja Topias Silvennoinen sekä Aleksi Pihlainen loukkaantuneina.

Pallo-Iirot TV:n ennakkohaastattelussa joukkueen kokeneeseen kaartiin kuuluva Juho Torkkeli. Katso TÄÄLTÄ.

Liveseuranta täältä, mutta parasta paikan päällä. Tervetuloa!