Jussi Aalto palaa Pallo-Iiroihin - lisäksi yhdeksän pelaajaa jatkosopimuksiin!

11.7.2017

Jatkosopimukset 11.7.2017
Sopimustilanne 11.7.2017

Pallo-Iiroista kaudella 2004 HJK:hon siirtynyt Jussi Aalto on pelannut Veikkausliigassa ja Ykkösessä yli 300 ottelua ja tehnyt niissä 125 maalia. Pallo-Iiroihin Aalto siirtyy Veikkausliigassa pelaavasta PS Kemistä välittömästi 2,5 vuotta kestävällä sopimuksella. Lisäksi Pallo-Iirot on tehnyt jatkosopimukset Juho Torkkelin, Valtteri Veijasen, Eetu Setäsen, Aleksi Toivosen, Roope Virtasen, Juuso Snickerin, Eetu Snickerin, Topias Silvennoisen ja Mikael Nurmen kanssa. Kaikki sopimukset ovat kaksivuotisia.

Jussi Aalto ei raumalaisille ja suomalaisille jalkapallonystäville esittelyjä kaipaa. Tehokas kymppipaikan ja hyökkäyspäänpelaaja palaa Pallo-Iiroihin Veikkausliigassa pelaavasta PS Kemistä. Kuluvalla kaudella Aalto on pelannut PS Kemissä 12 ottelussa, joissa "Geru" on tehnyt 4 maalia.

33-vuotiaalla Aallolla on vielä monta hyvää pelivuotta jäljellä, mutta Raumalle miehen houkutteli työtarjous OPKK:sta sekä pelaaminen kasvattajaseurassaan, joka pyrkii pitkäjänteisesti vahvistamaan ja rakentamaan edustusjoukkueen toimintaa. Tästä osoituksena myös yhdeksän uutta jatkosopimusta.

- Jussin on kanssa on tietysti keskusteltu useaan otteeseen paluusta Raumalle ja kasvattajaseuran riveihin. On selvää, että Aalto pystyy vielä usean vuoden pelaamaan korkealla tasolla jalkapalloa, mutta nyt saatiin sellainen paketti aikaan, että paluu on ajankohtainen. Sopimukseen liittyy myös vahvasti työelämä sillä Jussi aloittaa pelaamisen ohella työskentelyn OPKK:lla, kilpailupäällikkö Juho Suoramaa summaa.

- Jussin saamiseksi tehtiin paljon työtä, mutta hyvän ajoituksen lisäksi meillä oli taustalla henkilöitä, jonka avulla saimme kaikki palaset loksahtamaan paikoilleen. Tästä kiitos OPKK:lle, joka näki mahdollisuuden Jussissa sekä myös Beacon Finlandille, joka lähti mukaan sponsoroimaan Aallon paluuta.

- Lopputulos oli siis yhdistelmä työtä, ajoitusta ja Iiro-henkisten ihmisten halusta tukea. Lopulta Jussi Aalto itse teki päätöksen ja tarttui tarjoukseen, josta olemme erittäin onnellisia. Tämä on iso asia raumalaiselle jalkapallolle.

Jussi Aalto liittyy välittömästi Pallo-Iirojen riveihin. Sopimus kattaa kuluvan kauden lisäksi myös kaksi seuraavaa kautta.

- Iso vahvistus meille ja raumalaisille jalkapallolle ylipäätään. Jussi Aalto tuo meille valtavasti taitoa ja ratkaisuvoimaa, päävalmentaja Kimmo Hörkkö kiittelee.

Kotiyleisön edessä Jussi Aalto pelaa ensimmäisen kerran vuosikausiin seuraavassa kotiottelussa, Pitsiyön Spesiaalissa, Maskun Palloseuraa vastaan perjantaina 28.7. klo 18.30.

Pallo-Iiroilla on kasassa jo 12 sopimusta ensi kaudelle

Raumalaisjoukkueen runko tuleville kausilla on vahvasti rakentumassa. Nimensä jatkosopimuksiin laittoivat Juho Torkkeli, Valtteri Veijanen, Eetu Setänen, Aleksi Toivonen, Roope Virtanen, Juuso Snicker, Eetu Snicker, Topias Silvennoinen ja Mikael Nurmi. Kaikkien sopimukset ovat kaksivuotisia.

- Olemme aloittaneet neuvottelut jatkosopimuksista hyvissä ajoin ja saimme tärkeitä palasia kiinnitettyä myös tuleviksi kausiksi. Joukkueessa on tällä hetkellä erittäin hyvä tekemisen taso, jonka vuoksi pelaajat halusivat sitoutua pidemmäksi aikaa joukkueen toimintaan, Suoramaa kertoo.

- Ottaen huomioon, että teimme Jussi Aallon lisäksi aikaisemmin jo kaksivuotisen sopimuksen kapteeni Eetu Kaipion kanssa ja Konsta Siivosen sopimus oli voimassa kauteen 2018 asti, niin meillä on tulevaksi kaudeksi nyt 12 sopimusta kasassa.

- Sopimustilanne on siis hyvä, mutta paljon meillä on vielä työtä edessä. Haluamme saada iskukykyisen joukkueen tuleviksi kausiksi, mutta myös eteenpäin pyrkivän taustaryhmän. Haluamme, että pelaajat pystyvät Pallo-Iiroissa keskittymään jalkapallon pelaamiseen, Suoramaa päättää.

Lehdistötilaisuuden, jossa päävalmentaja Kimmo Hörkkö kommentoi jokaista sopimusta erikseen tulee katsottavaksi seuran YouTube-kanavalle. Tilaisuudessa myös Jussi Aallon ajatuksia kotiinpaluusta.

Liitteenä kuvana sopimustilanne 11.7.2017